id af ...?
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Farum
- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Hillerød
Re: id af ...?
Tror det er en Acanstrea....
ved ikke hvad det er men rigtig flot er den.
Hvor har du fundet billedet ??
Steen
Steen
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Så er det blæret hvis han siger:spdiving skrev:ved ikke hvad det er men rigtig flot er den.
Steen
jeg tog billedet for et par timer siden

- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- skod
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9440 Aabybro
- Geografisk sted: Birkelse, Aabybro
- Kontakt:
kæft den er Fed!!!!
Mvh. Gert Skjølstrup
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
Læs mere på min blok: http://www.gteck.dk/#home
- Mickey86
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2300 København S
- Kontakt:
Det er en svamp
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
nogle som har et navn på den eller noget?
Jeg troede at svampe var ensfarvet......
Jeg troede at svampe var ensfarvet......
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Den Acanthurus maculiceps som der er billeder af fra sendingen, hvad koster sådan en?
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
Det er billederfra en gammel sending Carsten, så de er sikkert ikke i butikken nu. Ved dog ikke hvad sådan en koster..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Havde ikke lige set at det var billeder fra i febuarsmathiaskehlet skrev:Det er billederfra en gammel sending Carsten, så de er sikkert ikke i butikken nu. Ved dog ikke hvad sådan en koster..
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Jeg har et generelt spørgsmål, hvordan går man igang med at identificere koraller, er der i professionel måde at gøre det på, eller er det erfaring der skal til ?
Hilsen
Benny
Benny
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Både og.. Visse koraller kender man i forvejen, andre kan man tyde ud fra form, og opbyggelse.. Men det sker også at et billede ikke kan klare altBenny skrev:Jeg har et generelt spørgsmål, hvordan går man igang med at identificere koraller, er der i professionel måde at gøre det på, eller er det erfaring der skal til ?

Tit og ofte kan man på div opslagssider som fx Reeflex.net se en masse billeder, og sammenligne ud fra dem, og tit komme til en hovedgruppe, som Fx. Acropora - Den eksakte art der fra kan nogle gange være spændende
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Den måde som Han$en beskriver, er ikke god nok.
Hvis der skal gåes helt videnskabligt til værks, så skal man have en stor stereo lup, og noget litteratur til.
2 koraller kan umiddelbart se ens ud, men når man går i dybden med dem, er de så ikke ens.
F.eks A. millipora og prostrata, ser helt ens ud på billederne, men der er en forskel når man kigger på dem under en lup.
Hvis der skal gåes helt videnskabligt til værks, så skal man have en stor stereo lup, og noget litteratur til.
2 koraller kan umiddelbart se ens ud, men når man går i dybden med dem, er de så ikke ens.
F.eks A. millipora og prostrata, ser helt ens ud på billederne, men der er en forskel når man kigger på dem under en lup.
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Som jeg skrev, var det også oftest kun til at finde arts-gruppen, som fx Acropora, Montipora osv - Og så den eksakte art. Sidste havde jeg intet bud påCarsten skrev:Den måde som Han$en beskriver, er ikke god nok.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
taksonomiske klasser er grupper som er undergrupper af de største taksonomiske enheder,en fylum i et rige.et eksempel kan være at alle fugle kan pladseres i klassen aves fra fylum chordata,andre grupper i klassen chordata inkluderer mammalia og reptilia eller reptiler..
til at sammenligne med er det mange slags crustaceer som klassen copepoda>copepods den støtste og mest hierakiske klassifikation indenfor crustaceer er klassen malacostraca
til at sammenligne med er det mange slags crustaceer som klassen copepoda>copepods den støtste og mest hierakiske klassifikation indenfor crustaceer er klassen malacostraca
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Kan jeg få det på dansk, TAK !ole. skrev:taksonomiske klasser er grupper som er undergrupper af de største taksonomiske enheder,en fylum i et rige.et eksempel kan være at alle fugle kan pladseres i klassen aves fra fylum chordata,andre grupper i klassen chordata inkluderer mammalia og reptilia eller reptiler..

Hilsen
Benny
Benny
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
det er en grund til at navnene bliver brugt,nomenklaturen er lavet af forskerere så forskere over hele verden forstår det men nogle af de morfologiske termer gir ikke den eneste mening,foreksempel at opkalde en ny art efter "stor pik"
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Det var da på den måde jeg fik mit navnole. skrev:det er en grund til at navnene bliver brugt,nomenklaturen er lavet af forskerere så forskere over hele verden forstår det men nogle af de morfologiske termer gir ikke den eneste mening,foreksempel at opkalde en ny art efter "stor pik"

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hvad pokker forstår du ikke Olesk???Benny skrev:
Kan jeg få det på dansk, TAK !

En trøst kan være at det er der mange andre der heller ikke gør
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
i må bære over med mig,fordi det bliver ikke bedre,faktisk er det ikke noget nyt i vente at komme med herfra som er af det positive
>>>et langt og svært ord med flere udtalelser spelaeogriphacea,denne gruppe finder vi nok aldrig i akvariet de er kun fundet i en grotte syd for afrika men det er vel færre repræsentanter fra disse grupper vi finder i akvariet end dem fra det STORE træ.
generelt (pluralis genus) større grupper indkluderet dem der ligner hinanden meget kan puttes i enda en større "orden" som familier
og de familier som er meget relateret eller tilsyneladende har en hel række fælles træk kan overvejes i en form for "superorden"

du får så til gengæld lidt mere til bogholderietHan$en skrev:Det var da på den måde jeg fik mit navnole. skrev:det er en grund til at navnene bliver brugt,nomenklaturen er lavet af forskerere så forskere over hele verden forstår det men nogle af de morfologiske termer gir ikke den eneste mening,foreksempel at opkalde en ny art efter "stor pik"![]()

>>>et langt og svært ord med flere udtalelser spelaeogriphacea,denne gruppe finder vi nok aldrig i akvariet de er kun fundet i en grotte syd for afrika men det er vel færre repræsentanter fra disse grupper vi finder i akvariet end dem fra det STORE træ.
generelt (pluralis genus) større grupper indkluderet dem der ligner hinanden meget kan puttes i enda en større "orden" som familier
og de familier som er meget relateret eller tilsyneladende har en hel række fælles træk kan overvejes i en form for "superorden"
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg har prøvet, og prøvet.. Men Ole, jeg forstår ikke et klap af det du ofte skriverole. skrev:du får så til gengæld lidt mere til bogholderiet![]()
![]()

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
og mig der troede at ingen læser hvad jeg skriver
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Kan man komme i praktik ?????ole. skrev:og mig der troede at ingen læser hvad jeg skriver

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg læser altid dine indlæg mindst 3 gange, i håbet om at jeg forstår dit volapyk.. Vil sige at opfattelses raten er 10/90ole. skrev:og mig der troede at ingen læser hvad jeg skriver

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Han$en skrev:Jeg læser altid dine indlæg mindst 3 gange, i håbet om at jeg forstår dit volapyk.. Vil sige at opfattelses raten er 10/90ole. skrev:og mig der troede at ingen læser hvad jeg skriver:D
Tager vi det her indlæg:
ole. skrev:taksonomiske klasser er grupper som er undergrupper af de største taksonomiske enheder,en fylum i et rige.et eksempel kan være at alle fugle kan pladseres i klassen aves fra fylum chordata,andre grupper i klassen chordata inkluderer mammalia og reptilia eller reptiler..
Så forstod jeg følgende:
klasser er grupper som er undergrupper af de største enheder, en i et rige. et eksempel kan være at alle fugle kan pladseres i klassen fra, andre grupper i klassen inkluderer og reptilia eller reptiler..
til at sammenligne med er det mange slags som klassen copepods den støtste og mest hierakiske klassifikation indenfor er klassen
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Vi kaster lige nyt liv i denne..
Jeg synes det ligner en Botrylloides sp. koloni, ved nærmere undersøgelse.. Noget jeg rigtig gerne ville have fat i!
Jeg synes det ligner en Botrylloides sp. koloni, ved nærmere undersøgelse.. Noget jeg rigtig gerne ville have fat i!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
Det er jeg enig i!!! En søgning på gewgle gav dette billedeHan$en skrev:Vi kaster lige nyt liv i denne..