Akvariet er et Akvastabil 50l 6-kant på b:44xh:40
Jeg skåret et stykke MDF plade i samme form og størrelse som akvariet, som jeg har hængt ned fra loftet i stålwires.
På den, har jeg monteret 6 stk. blå LED til natbelysning, samt en 70w HQI lampe (gammel butikslampe, som ikke er helt monteret endnu)
Af teknik har jeg:
1stk. Eheim Compact 600l/t Powerhead
1stk. Resun SP-980 500l/t powerhead
1stk. Sander Piccolo skummer
Der er 8kg levende sten i, 5kg fra Klovnfisken og 3kg fra ETHEG.
Skummeren fra Sander er et helvede! Den skulle modificeret, limes og andet for overhovedet at kunne sidde fast! der er 2 monteringsmuligheder, den ene er med 2 stk. sugekopper, den løsning holder ikke engang så lang tid at du kan nå at putte skummeren i vandet!
Den anden, er et beslag som kan hænges på kanten af akvariet, denne mulighed holder ca. 10min længere end sugekopperne!
Desuden, bruger man de huller som er lavet til holderen, ja så er skummerkoppen næsten under vand!
Derfor har jeg flyttet holderen et par takker op, så koppen kommer 2cm over vand, og monteren en sugekop nederst på holderen, så den bliver fixeret dér. Se, DET virker

Den sidste jeg mangler nu, er at bygge sider på lyskassen, lave hul til HQI'en, modtage pæren fra HQI-lavpris og få noget coralsand puttet i.
Glæder mig nu til at der kommer noget liv i akvariet! Stenene fra ETHEG var fulde af alt muligt, så der skal nok komme noget hurtigt!