Han$en skrev:Eremitter holder sig 110% fra snegle hvis man sørger for at de får lidt at spise, og at de har en masse tomme skaller at flytte ind i.
Jeg har i mine ca 4 år med saltvand mistet én snegl til en Eremit. Personligt har jeg altid 1 Eremit pr 10L vand, da jeg bestemt mener at de gør en gavn. De ryder op i div foderrester, Detritus, alger og andet gejl + de fjerner døde dyr man ikke lige kan finde.
1 snegl pr 4L lyder for mig heller ikke forkert hvis man ikke tilsætter fx VSV eller andre kulstoffer for at holde værdierne lave. Snegle har jeg som oftest ikke mange af selv.. Har vidst kun en enkelt indkøbt lige nu, og så får jeg mig lige en 2-3 Turbo'er om et par dage..
Køb en håndfuld, og gerne 2-3 forskellige arter, så du er dækket ind mod de forskellige algetyper. Langt de fleste alm "algesnegle" i handlen her hjemme formere sig forholdsvis hurtigt hvis vilkårene er til det - Læs: Mad
Undskyld hvis jeg kommer til at stjæle tråden lidt men det er dog inden for samme emne.
Han$en kan du ikke forklare lidt om hvordan du giver dine eremiter noget at spise

mine to klovne når nemlig at rykke alt foderet inden ermiten kommer til.
jeg har en eremit i mit nano og hver gang jeg hælder et par segle i så er det den store massakre.
kom tre snegle i for et halvt år siden, de to var spist inden for en uge og den sidste væk efter en måned. nu har jeg igen igår indkøbt 4 snegle og her til morgen er den første spist
Næste gang den nakker en snegl så får den sgu nyt hjem, men vil da helst beholde den da det er et fint lille dyr.
Så hvad gør jeg alle husene fra de døde segle ligger i akvariet så det er ik det, den må sgu bare være pokkers sulten.