discussion ang ilt
- Ronni_Didde
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 2009
discussion ang ilt
hey overhørte en lille samtale den anden dag nogle der diskuterede ilt i vandet den ene mente at der godt kunne komme for meget ilt i vandet da den anden havde tilføjet sit akvarie med en extern luftsten så det iltede extra udover luftskummeren. men kan man egentlig ha for meget ilt i sit vand hvis en luftsten pumper små luftbobler ud i vandet ?
nystartet med saltvand d 18/11-09 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
Re: discussion ang ilt
vel både ja og nej
ja - men så er det sgu meget ilt og lufy.
nej hvis du ikke kan se det så kan der vel ikke være for meget.
min mening

ja - men så er det sgu meget ilt og lufy.
nej hvis du ikke kan se det så kan der vel ikke være for meget.
min mening

Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
- Ronni_Didde
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6000 Kolding
jo men tænker det vel sundt nok og få noget ilt igennem vandet i ny og næ, men tænker om det kan ødelægge noget
nystartet med saltvand d 18/11-09 

- DGMadsen
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Geografisk sted: Rødovre
Så længe vi snakker alm luft så tror jeg faktisk ikke du kan tilsætte så meget luft med luftsten at det er et problem. Man ser jo heller ikke mindre liv i brændingen ved kysterne på havet tværtimod.
Om man kan give fiskene iltforgiftning hvis man begynder at eksperimentere med ren ilt tør jeg ikke svare på, men jeg tvivler.
Om man kan give fiskene iltforgiftning hvis man begynder at eksperimentere med ren ilt tør jeg ikke svare på, men jeg tvivler.
Med Venlig Hilsen
David
Saltvand siden 2009
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Lige præcis, man skal lige skelne mellem ilt (100% O2) og alm. luft (21 % O2). Dyr/fisk kan bestemt sagtens få iltforgiftning. Meeen det er vist ikke et hyppigt problem og godt nok aldrig noget jeg har hørt om.DGMadsen skrev:Så længe vi snakker alm luft så tror jeg faktisk ikke du kan tilsætte så meget luft med luftsten at det er et problem. Man ser jo heller ikke mindre liv i brændingen ved kysterne på havet tværtimod.

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Man prøver jo på at undgå luftbobler i akvariet, da det vil genere korallerne.
Men der er jo også nogle der har mega store skummere på, i forhold til størrelsen af akvariet, uden at havde store problemer med det!
Men der er jo også nogle der har mega store skummere på, i forhold til størrelsen af akvariet, uden at havde store problemer med det!
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)