Jeg sidder og nyder mit akvarie her til aften og kommer til at tænke på, hvad jeg kan gøre for at få bedre polypudfoldelse på især min blå acropora og til dels også min grønne Montipora danae?
Min grønne bali slimer har god polypudfoldelse om dagen og om natten ser det næsten ud som om den er ved at brække sig - på den gode måde

Det skal nævnes at den blå acro er blevet mere blå på basen siden jeg fik den, montiporaen har jeg kun haft i en uge, og det er først de sidste tre/fire dage polypperne er begyndt at kigge lidt frem.
Mine vandværdier er følgende:
Målt idag:
Ca 450
KH 8,1
Mg 1320
NO3 0,25
Målt 14/10/2012:
PO4 0,0 (målt med RedSea pro, synes dog den er svær at aflæse i den lave ende af skalaen dvs fra 0.00 - 0,08)
PH 8
temp 25 grader
Salinitet 1,025
Det skal nævnes at mit akvarie stadig er ungt, men siden korallerne er kommet i har vandværdierne ligget meget stabilt. Er begyndt at dosere KH på doseringmaskinen. Ca er faldet fra ca 475 til nu 450. Venter på at den falder lidt mere, inden den bliver kørt ind på maskinen.
Jeg har noget Red Sea Reef energy A + B stående i køleskabet som måske kan være et forsøg værd? ( har stået der i godt et halvt år siden jeg sidst havde vand i akvariet).
Har lysintensiteten indvirkning på polyudfoldelsen?
Pft Kenneth