Så har jeg skiftet mit akvarium ud med et nyt setup - det meste af det købt her på siden - men også lidt af mit eget i dette setup. Jeg vil starte med Teknik listen med forklaring, indhold og derefter lidt billeder. Billederne er taget med min mobil, så det er nok ikke den bedste kvalitet - lyset snyder en del, da det er meget mere farverigt i virkeligheden. Jeg har nu kun haft saltvand i ca. 6 måneder, så er stadig rimelig grøn.
Teknik:
360 Liters Akvastabil Mark II akvarium
Akvastabil Mark II underskab
112 Liters specialbygget sump
2 x 120w Maxspect Razor LED - 16000 Kelvin
Tunze 1x 6045 + 2x 6025 moddet cirkulationspumper
Jabeo WP 25 cirkulationspumpe
Tunze universal osmolator
Tunze Silence 3000 L/T returpumpe
Marine Sources FBF1600 til Biopellets XL
Marine Sources FBF1600 til Bioballs
Marine Sources RDC-1600 skummer
Marine Sources D-3000 Pumpe
APS Helix UV-C 36W
5 trins osmoseanlæg med Boosterpumpe
28 Liters dunk til osmosevand
Når man tæller sump og levende sten med vil jeg skyde på at der ca. er 400 Liters saltvand netto
De to reaktorer er direkte forbundet til den ene ud af to pumper på min skummer for at afskumme det som kommer fra Biopellets XL
Påfyldning af osmosevand er direkte til dunken igennem en lang slange fra bryggers
Marine Sources pumpen trækker de to reaktorer samt UV'en. Der er hane på begge reaktorer samt UV så jeg er istand til at regulere flow i dem alle fra den ene pumpe.
Pt. Holder jeg mine værdier ved vandskift, hvilket går nemt da jeg ikke har flere koraller. På sigt overvejer jeg dog en anden løsning, men ved ikke helt hvilken endnu.
Indhold/levende:
60kg flotte LS fra Indonesien
15kg Aragalive Fiji Pink levende sand
Fisk:
Palet Kirurg
Gul Kirurg
Amphiprion ocellaris par
Pseudocheilinus hexataenia
LSD fisk - Synchiropus picturatus
Sandsøstjerne
Centropyge bispinosa
Centropyge loricula
Pictichromis paccagnellae
Sandspiser
Hugo -Salarias fasciatus
Wurdemanni reje
Koraller:
En del Pumpe Xenia
XXL Kenya Træ
Røde Zoa
Favia sp grøn
Euphyllia
Doughnut Koral - grøn
Echinopora lamellosa
Grønne skiver
PT har jeg kun blødkoraller og LPS. På sigt er det meningen at SPS skal erstatte blødkorallerne, hvor LPS stadig er dominerende
Min plan er at jeg vil opdatere tråden i takt med at jeg får nye koraller osv
Dette bliver forhåbentligt med et bedre kamera

Billeder: