Jeg skal til at indrette mit akvarie til saltvand. Det er første gang jeg prøver dette og der er derfor jeg har brug for jeres hjælp til et par små udfordringer. Akvariebunden er 205x70 cm og jeg har købt døde sten som bliver podet med et par levende. Udfordringen er at der en speciel sten der nok ender med at blive "show piece" i hele akvariet. Det er denne flotte plade der måler ca 60x40 cm og "står" på en fod.
Se bort fra de andre sten. Det var bare noget midlertidigt. Som I kan se kan den ikke stå selv. Og det vil jeg gerne have den til. Hvordan gør jeg det? Jeg har mulighed for at save lidt af foden sådan at der bliver en plan flade den kan støtte på. Kan man fx skrue stenen fast til en (tyk) akrylplade med rustfrie skruer? Akrylpladen kan man vel så dække med bundlag?
Sekundært. Har I nogle ideer til hvordan jeg bygger resten af scapet op omkring denne plade? Har sten i forskellige størrelser og enkelt mindre plader. Regner med at flytte den lidt ind mod midten så den står i det gyldne snit. Det åbner op for en lille lav stenformation helt ude til højre, men hvordan integrerer jeg den venstre side af akvariet?
Tak for svar på forhånd