Aquaforrest salt

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
dyr200
Reactions:

Aquaforrest salt

Indlæg af dyr200 »

Hej er der nogen herinde der har prøvet Aquaforrest sulten og hvis ja hvad syntes folk om det ??
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Aquaforrest salt

Indlæg af Carsten »

Jeg er gået over til det. Det er dog så nyt at jeg ikke kan drage nogen konklusion endnu.
Men der er andre som har brugt det længere
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af ViggoN »

dyr200 skrev:Hej er der nogen herinde der har prøvet Aquaforrest sulten og hvis ja hvad syntes folk om det ??
Altså jeg har brugt Probiotic Reef Salt med deres Bio Pro s i ca.2måneder nu og må sige at det er det bedste salt jeg har brugt. Flot vækst i sps og andre koraller. Vandet, glas og bund er smukke og flotte uden alger. Jeg kører meget lowtech ingen skimmer og en kun lille aquaclear 20, med ugentligt vandskift.jeg tilfører ikke ca eller mag, og har stadigvæk en nydelig vækst og værdier lige i skabet. Så for at sige det kort: Jeg har kun haft gode erfaringer med dette salt og så opløses dejligt hurtig. Mit blandings ratio er 38g Per liter og der ser ud til at være mit gyldne mål.

Mener at huske at Anden havde brugt samme salt og døjede med lav KH, jeg har dog ikke oplevet det samme, men fulgte hans råd og måle det nyblandede salt inden vandskiftede. Så det kan anbefaledes.
Henrikorg1
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
12
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Henrikorg1 »

Lige startet på det i fredags så har kun blandet 450 liter henover weekenden så eneste jeg kan sige er at det er rimelig hurtigt opløst indtil videre,men der var da en del spændende læsning om det på udenlandske forums som hovedsagligt var positivt.
dyr200
Reactions:

Indlæg af dyr200 »

Er os det jeg vil skifte til Viggo
Brugeravatar
ViggoN
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
10
Postnummer: 2630 Taastrup

Indlæg af ViggoN »

Jeg kan kun varmt anbefale det, klart det bedste jeg har prøve af alle de salte jeg har brugt. Havde også en plan om at starte min næste balje op på deres "program" og producter simpelhen for at se om resten af deres ting er noget værd:)
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Er der nogen der har målt ca. og KH indholdet ? Jeg har både læst godt og dårligt om det. Det eneste dårlige jeg har læst er at ca. skulle være 395 og KH på 6. Men nu er det jo ikke alt på internettet der er sandt :-) og det er heller ikke det aquaforest skriver.
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Wiinberg »

Jeg bruger det selv og måler kH til 7-8 stykker samt Ca til 410-430 stykker.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Jeg købte en spand og skiftede vand i de små akvarier og det kæmper jeg stadig med, jeg købte deres reef salt og det var kh så lav at mine akvarier stadig ligner lort om det er min fejl og jeg har blandet forkert (brugt digitalvægt) ved jeg ikke men jeg vil ik mene det er så super som andre folk mener men det er jo forskelligt hvad der virker men her hjemme virker det ikke
Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"