Godt de kom af, men hvor mange er så i akvariet - som jeg ligsom ikke kan dippe

Håber mine 2 gule gylter og den seks stribede, kan tage resten. Hvad tænker I?
Ja det lyder drastisk, men måske nødvendigt. Gør du det selv med nye koraller?PederP skrev:Hej Allan.
For at være sikker skal man "dippe", og klippe fod + evt død eller lidene væv væk når man får korallen. Der kan gemme sig æg, som ikke ryger af ved dip.
Alternativet er at man dipper 3 gange med 5 dage imellem. Derved skulle man tage dem der klægger før de bliver kønsmodne.
Har prøvet det 2 gange før og hver gang gik hele karret ned, så den mulighed bliver det ikke. Men takJones skrev:salifert flatworm exit virkede her for nogle år siden.
Det lyder voldsomt.Allan M skrev:Har prøvet det 2 gange før og hver gang gik hele karret ned, så den mulighed bliver det ikke. Men takJones skrev:salifert flatworm exit virkede her for nogle år siden.
Jeg har også mistet næsten alt ved brug af flatworms exit engang- tror det afhænger af hvor mange der er i baljen- de udskiller jo et giftstof når de dør og er der rigtigt mange, kan det jo blive ret voldsomt for alt andet liv i baljen.Carsten skrev:Det lyder voldsomt.Allan M skrev:Har prøvet det 2 gange før og hver gang gik hele karret ned, så den mulighed bliver det ikke. Men takJones skrev:salifert flatworm exit virkede her for nogle år siden.
Jeg brugte det 2 gange i et 1100 liters, og ingen problemer der
PederP skrev:Forskelligt efter hvor jeg får dem fra. Men oftest klipper jeg foden/klods af.
Tror som Engelquist skriver, det afhænger meget af antal OG nok også hvor god man er til at fjerne eventuelle giftstoffer efterfølgende. Det har jeg så ikke været god nok til.Carsten skrev:Det lyder voldsomt.Allan M skrev:Har prøvet det 2 gange før og hver gang gik hele karret ned, så den mulighed bliver det ikke. Men takJones skrev:salifert flatworm exit virkede her for nogle år siden.
Jeg brugte det 2 gange i et 1100 liters, og ingen problemer der
Nu må jeg se hvordan det udvikler sig og tage den derfra. Tak for instruktionenCarsten skrev:Jeg havde rigtigt mange af de røde fladorme.
Sugede op en gang om ugen hvad jeg kunne og orkede.
Tilsatte flatworm exit, i en svag overdosis.
Lod det stå i en god times tid.
Cirkulerede vandet gennem et hjemmebygget kæmpe kul filter, og skiftede ca 300 liter vand. Ikke andet end fladormene døde. Men ikke alle gentog processen ca 3 uger senere. Satte også et par røde scootere og en mandarin i akvariet. De fik has på de sidste overlevende fladorme.