Er der nogen, der har erfaringer med waveboxen fra det italienske firma Sfiligoi? Den skulle være i handlen, og den ser ikke ud til at fylde i akvariet:
Se også en film her, hvor man ser den i funktion. Sidst i filmen ses også Vortechs wavemaker, som man må sige ser ret fed ud, da den fylder endnu mindre en tunzes almindelige streampumper, og den ser ud til at kunne placeres langt mere frit. Dog mener jeg ikke, den er i handlen enndu: http://melevsreef.com/video/macnaxviii_motion.wmv
Senest rettet af mads-fisk fre 13. apr 2007 20:07, rettet i alt 1 gang.
jag höll en sådan här box i handen i veckan. Var inte speciellt fashinerad av den. var bara en spatel/platta som går fram å tillbaka.
tror INTE att det blir bra flöde längs botten utan vågen blir bara uppe i de övre delen av akvariet.
Så vet ni någon elektrisk kolv som går fram å tillbaka så kan man bygga en sådan här lätt!!
mads-fisk skrev:
Se også en film her, hvor man ser den i funktion. Sidst i filmen ses også Vortechs wavemaker, som man må sige ser ret fed ud, da den fylder endnu mindre en tunzes almindelige streampumper, og den ser ud til at kunne placeres langt mere frit. Dog mener jeg ikke, den er i handlen enndu: http://melevsreef.com/video/macnaxviii_motion.wmv
Det var da nogle helt sindsyge bølger den lavede. Hvis filmen havde varet et minut mere, så var vandet skulpet over i kanterne.
Så giver ordet bølgebrydere i akvariet pludseligt mening.
Underligt for Sfiligoi's hjemmeside står der intet om de der "wavemakers"
Er i sikre på Sfiligoi også laver bølgeeffekt nede i vandet. Når jeg læser teksten sige de jo, at det er lysets brydning i overfladebølgerne som ser godt ud nede i akvariet. Og med tanke på måden den virker på med en plade som skubber lidt i overfladen så.
Men Votech ser mere interessant ud. Det kunne være interessant at se den i en større balje evt. med lidt forhindringer i form af sten. Salgs-/Demoopsætninger giver jo altid det meste optimale billede af produktet. Prisen bliver spændende at se og den fylder jo umiddelbart ikke ret meget.
wrang skrev:jag höll en sådan här box i handen i veckan. Var inte speciellt fashinerad av den. var bara en spatel/platta som går fram å tillbaka.
tror INTE att det blir bra flöde längs botten utan vågen blir bara uppe i de övre delen av akvariet.
Så vet ni någon elektrisk kolv som går fram å tillbaka så kan man bygga en sådan här lätt!!
Okay, det lyder selvfølgeligt ikke så smart!
Carsten skrev:
mads-fisk skrev:
Det var da nogle helt sindsyge bølger den lavede. Hvis filmen havde varet et minut mere, så var vandet skulpet over i kanterne.
Så giver ordet bølgebrydere i akvariet pludseligt mening.
Underligt for Sfiligoi's hjemmeside står der intet om de der "wavemakers"
Ja, den ser ud til at være ret kraftig, men nu er det jo også et ret så lille akvarium, den bliver afprøvet i. Og så kan man heldigvis skrue ned for den, hvis man skal bruge den i mindre baljer. Jeg synes i hvert fald, den ser super fed ud med dens så lille størrelse!
Jeg ved ikke om det er den samme pumpe, men denne her er i handlen.
At vi så her i europa ikke kan bruge den er så noget andet. Men det burde jo ikke være nogen større operation for fabrikanten at lave en 220 volts udgave. http://www.reeftanksupply.com/product_i ... cts_id=170
Carsten skrev:Jeg ved ikke om det er den samme pumpe, men denne her er i handlen.
At vi så her i europa ikke kan bruge den er så noget andet. Men det burde jo ikke være nogen større operation for fabrikanten at lave en 220 volts udgave. http://www.reeftanksupply.com/product_i ... cts_id=170
Vortech pumpen er i handel, men wave-controlleren er ikke endnu !
Jeps har spottet den på flere amerikanske baljer efter hånden !
Det er sgu genialt !
Men prisen er vist ikke så genial Jeg har da overvejet det til min nye balje men er kommet frem til at det bliver 3 stk 6100 stream og en waveboks. Det er til at finde for penge især brugt !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Jeps har spottet den på flere amerikanske baljer efter hånden !
Det er sgu genialt !
Men prisen er vist ikke så genial Jeg har da overvejet det til min nye balje men er kommet frem til at det bliver 3 stk 6100 stream og en waveboks. Det er til at finde for penge især brugt !
Hvis du finder en waveboks til en overkommelig pris, så sig lige til!
Ud over den du selv skal have selvfølgelig
Mads - Du kan da ellers ret nemt lave noget skjult waveboks/waveboks på siden/enden af det acryl akvarie - var det ikke en plan ?
Det er jo lige til at lime på og bore i det materiale!
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
mads-fisk skrev:Der jo ikke rigtig nogen sider/ender på den tank
Men waveboxene bliver skjult i Tunzes waveboxkeramik.
Ok !
Det keramik har jeg aldrig set - link ?
Jeg kører videre med byggeskum i min nye balje !
Det jeg har nu ligner så meget mine levende sten og har kostet 15 kr Så jeg står helt af over for de der keramik priser
Se nedenfor - hele venstre side omkring overløbet er lavet med byggeskum !
mads-fisk skrev:Ja jeg kan godt se, at det ser meget autentisk ud, men mangler det ikke den ru overflade, når man ser det i virkeligheden?
Til at starte med lidt men du kan sagtens gøre det mere ru når du laver det ved at feks trykke det med en sten når det er halvtør eller hælde koral grus/knuste levende sten stumper i.
Men jeg tror ikke det kan svare sig for så snart der kommer kalkalger så danner de deres egen overflade hen over.
Vil gerne se den plade for den du linker til syntes jeg godt nok ikke ser ud til at gøre waveboksen mindre synlig !
Senest rettet af Brian søn 15. apr 2007 09:06, rettet i alt 1 gang.
Carsten - Ja måske men det keramik er sgu da piv dyrt
Tak for linket det er et imponerende katalog de har der !
Carsten skrev:Vi er ikke et sekund uenige om at det er dyrt - alt for dyrt.
Og der er ikke en cents forskel i udsalgs priserne fra butik til butik.
Troede egentligt ikke at det var lovligt med faste udsalgs priser
Men jeg kan da rigtig godt lide deres søjler og skjulere. Men de der plader hele vejen rundt i ens balje syntes jeg kun får den til at se mindre ud. Så er jeg mere til sort eller blå baggrund.
Carsten skrev:
Og der er ikke en cents forskel i udsalgs priserne fra butik til butik.
Troede egentligt ikke at det var lovligt med faste udsalgs priser
Det gælder da i hvert fald ikke for de danske butikker!
Men tilgæld behøver du ikke smide en hel have mur i akvariet, for at få noget korallerne kan sidde fast på. Og det burde give mere svømmeplads til fiskene
Har kan du se skum med sand og koral grus drysset oven på til at give det lidt tekstur !
Syntes heller ikke det ser ud til at det er mere end end gang plasken i overfladen.
Vortech's ser rigtig interresant ud! men til den pris kan jeg desværre ikke være med. Syntes det er en kanon ide med motoren på ydersiden af akvariet. Men den skal godt nok være afstemt godt for ikke at sætte rystelser igang på hele akvariet.
VH Brian Thyme 120 liter. Ikke så mange digidarer, kun en masse bøvl viewtopic.php?t=10961