Luftbobler ?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Klyfine
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Postnummer: 4180 Sorø
Saltvand siden?: 2025

Luftbobler ?

Indlæg af Klyfine »

Hej hvad er det jeg har fået på 3 af mine koraller, det ser ud som luftbobler, men tænker det ikke kan passe da det kun er på 3 de andre 7 er der ikke noget på og heller ikke i vandet eller på ruden
Vedhæftede filer
IMG_8635.jpeg
IMG_8636.jpeg
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Luftbobler ?

Indlæg af charlie saltvand »

Hvis du lyser med hvidt lys på dem vil du se de er grønne. Det er boble alger.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
The Baptizer
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
11
Postnummer: 7330 Brande
Saltvand siden?: 2014

Indlæg af The Baptizer »

Det er lidt svært at se på billedet, men jeg synes ikke det ligner boblealger, det ligner mere bare små gasbobler.

Hvis de bobler op til overfladen og forsvinder, hvis du prøver at røre ved dem, så er det ikke boblealger.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Det ligner nitrogen bobler. De kommer tit i forbindelse med nogle af de biologisk processer der løbende sker i et revakvarie. De plejer at ryge op mod overfladen og så er de væk. Du vil også kunne se den slags bobler, tit lidt mindre, i forbindelse med Dinoer og med cyano. Jeg kan ikke se noget af den slags på dine billeder.
Jeg ville tage dem op af akvariet i en bøtte med saltvand og så skrubbe dem på ydersiden med en grov børste. Mere for at rense skelettet af. Og så skrubbe på din stensætning. Der ser ud til at være lidt alger og andet snask. Få lavet en rengøring, det mindsker muligheden for at de bobler danner sig igen.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"