ole. skrev:Benny skrev:JA JA ole, hvis man vil misforstå noget, så har du lige bevist at det er muligt ....... LOL
Det er de små sorte der er bogstaverne...... jeg skrev "stabile som muligt" det vigtige ord her er "muligt"

get another

knap dog selv en bajer op mester hvis du da kan komme til det
det er vel ingen der er saa dum at de maaler flere gange daglig pa sin balje,hvis du vil vide hvor meget vaerdierne rykker sig saa maal hver dag paa samme tidspunkt!!
Med fare for at blive kaldt dum

vil jeg godt sige, at det under visse omstændigheder kan være nødevendigt at måle flere gange om dagen.
En af de værste ting for ens koraller er jo et pludseligt fald/stigning i navnlig Kh.
Pludselige ændringer er som udgangspunkt altid noget biks, men ændringer i Kh kan ske inden for timer og så KAN det gå galt.
Jeg tror det er det Benny helt korrekt refererer til. De svingende værdier.
Specielt under indkøring kan værdierne være svære at få stabile
JEG har ihvert fald målt flere gange dagligt, fordi omstændighederne gjorde det nødvendigt for mig at jeg skulle kunne gribe ind så hurtigt som muligt.
Et eksempel:
Den 15.08: Måler jeg kl. 07.55 Kh= 9,0 Måling Kl. 23.30 Kh= 8,3 Jeg booster med 450ml Carsten Kh
Den 16.08 Måler jeg kl 07.40 Kh= 8,9. Jeg booster med 400ml Kh. Måling Kl. 16.30 Kh 8,3. Måling Kl. 22.30 Kh = 8,3 Booster med 400ml.
Dette fortsætter i to - tre dage indtil værdierne er stabile igen.
Idag er de stabile (har dog ikke målt endnu

), men gør det senere.
Så jeg er alt i alt enig med Benny
Erik