Vandsensor med relæ, hvor

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Vandsensor med relæ, hvor

Indlæg af mchr »

Jeg har haft et mindre læk i akvariet som desværre endte på trægulvet(selvfølgeligt kl 5 dagen før jul hvor man ikke er hjemme hele julen), jeg har rettet fejlen, men for at kæresten er mere tryg ved akvariet kunne jeg godt bruge en vandsensor med relæ eller lign der kan slå returpumpen fra når uheldet er ude.

Jeg kan finde simple alarmer med lydgiver, og jeg kan finde kinserudgaver af sensorer med en magnetventil, men jeg kan ikke finde simple sensorer med et relæ som kan slå fra når sensorer måler vand.
Ved sådan en kan findes til menneskepenge?
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Re: Vandsensor med relæ, hvor

Indlæg af røntved »

Hvis ikke det er en alm vandpåfyldning du skal bruge, tror jeg det er selvbyg. Jeg har evt nogle svømmere i overskud. En svømmer i overløbet (sikre at der ikke kommer for meget vand i akvariet) en i pumpekamret(som normalt ved vandpåfylning) en i ferskvandskamret( sikre mod at pumpen kører uden vand) Alle følere sat i serie til pumpen i ferskvandskamret. De sikre mod de fleste uheld
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13

Indlæg af mchr »

Det er næsten det jeg er ude efter, det er dog til at slukke for returpumpen istedet, så det skal være noget der har et relæ der kan klare 220v

Der må findes noget der ikke er selvbyg, jeg har delene liggende til det, men jeg magter ikke at få det banket sammen må jeg indse.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

mchr skrev:Det er næsten det jeg er ude efter, det er dog til at slukke for returpumpen istedet, så det skal være noget der har et relæ der kan klare 220v

Der må findes noget der ikke er selvbyg, jeg har delene liggende til det, men jeg magter ikke at få det banket sammen må jeg indse.

Tunze laver det som du søger, men det er ikke gratis
http://www.decocean.dk/shop/p/1600" onclick="window.open(this.href);return false;
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13

Indlæg af mchr »

Hold da op, de tager godtnok ved!
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Derfor selvbyg ;-) ;-)
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Brugeravatar
Frankmich
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 5580 Nørre Aaby
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Frankmich »

Et tusse er sku da billig for at slippe for bøvlet med vand. Og forsikring samt selvrisiko
Billede
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Kan du ikke bruge en almindeligt osmolator til 230 volt pumpe med flyder. Ha da set nogle stykker til salg herinde. Så vender du bare flyderen om, så den trækker relæet indtil den bliver påvirket af stigende vandstand. Det er mulig jeg overser noget. Men det burde virke..
Brugeravatar
Frankmich
Foxface
Foxface
Reactions:
11

Indlæg af Frankmich »

Hvis du skal bruge tunze osmolator skal du stadig have et relæ på da den ikke kører 220v efter transformeren
Billede
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Køb en billig flyde osmolator fra sæatvandsbutikken og vend den om - hvis vandstanden så falder slår den fra - job done
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Frankmich skrev:Hvis du skal bruge tunze osmolator skal du stadig have et relæ på da den ikke kører 220v efter transformeren
Hvis du kigger på det link jeg smed op, så skal der netop ikke bruges noget ekstra. Det stik der er på, klarer det.
Brugeravatar
Frankmich
Foxface
Foxface
Reactions:
11

Indlæg af Frankmich »

Carsten skrev:
Frankmich skrev:Hvis du skal bruge tunze osmolator skal du stadig have et relæ på da den ikke kører 220v efter transformeren
Hvis du kigger på det link jeg smed op, så skal der netop ikke bruges noget ekstra. Det stik der er på, klarer det.

Den er også fin den du linker til. Med det var ryom der snakkede om en almindelig osmolator
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Frankmich skrev:
Carsten skrev:

Den er også fin den du linker til. Med det var ryom der snakkede om en almindelig osmolator
OK!
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Martin i sæatvandsbutikken har en flyder med relæ til 375 - så bliver det fandme ikke nemmere

Har den selv som osmolator

Du vender flyde kontakten om og smider din retur i stikket - job done!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
petersoe
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
14
Postnummer: 8464 Galten
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af petersoe »

Jeg har som de fleste en Tunze osmolater med en vandføler og en vandstands alarm. Vandføleren er monteret i sumpen og vandstandsalarmen i hovedtanken, så den giver alarm, hvis vandstanden stiger for meget ved f. eks tilstoppet returrør. Den fingernemme kan lige skille styreboksen til Tunzes osmolator ad og lodde 2 små ledninger på alarmgiveren - den kører nemlig på 12v. Så er det nemt at købe en almindelig relæsokkel og et 12V relæ, og så kan man slukke (eller tænde) for 230V som f.eks. sin returpumpe over relæet. Koster under en hund.
Go' jul til alle
Peter
Link til mit rev: viewtopic.php?f=92&t=52582
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"