Vandsensor med relæ, hvor
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2012
Vandsensor med relæ, hvor
Jeg har haft et mindre læk i akvariet som desværre endte på trægulvet(selvfølgeligt kl 5 dagen før jul hvor man ikke er hjemme hele julen), jeg har rettet fejlen, men for at kæresten er mere tryg ved akvariet kunne jeg godt bruge en vandsensor med relæ eller lign der kan slå returpumpen fra når uheldet er ude.
Jeg kan finde simple alarmer med lydgiver, og jeg kan finde kinserudgaver af sensorer med en magnetventil, men jeg kan ikke finde simple sensorer med et relæ som kan slå fra når sensorer måler vand.
Ved sådan en kan findes til menneskepenge?
Jeg kan finde simple alarmer med lydgiver, og jeg kan finde kinserudgaver af sensorer med en magnetventil, men jeg kan ikke finde simple sensorer med et relæ som kan slå fra når sensorer måler vand.
Ved sådan en kan findes til menneskepenge?
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Re: Vandsensor med relæ, hvor
Hvis ikke det er en alm vandpåfyldning du skal bruge, tror jeg det er selvbyg. Jeg har evt nogle svømmere i overskud. En svømmer i overløbet (sikre at der ikke kommer for meget vand i akvariet) en i pumpekamret(som normalt ved vandpåfylning) en i ferskvandskamret( sikre mod at pumpen kører uden vand) Alle følere sat i serie til pumpen i ferskvandskamret. De sikre mod de fleste uheld
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
Det er næsten det jeg er ude efter, det er dog til at slukke for returpumpen istedet, så det skal være noget der har et relæ der kan klare 220v
Der må findes noget der ikke er selvbyg, jeg har delene liggende til det, men jeg magter ikke at få det banket sammen må jeg indse.
Der må findes noget der ikke er selvbyg, jeg har delene liggende til det, men jeg magter ikke at få det banket sammen må jeg indse.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
mchr skrev:Det er næsten det jeg er ude efter, det er dog til at slukke for returpumpen istedet, så det skal være noget der har et relæ der kan klare 220v
Tunze laver det som du søger, men det er ikke gratis
http://www.decocean.dk/shop/p/1600" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 13
Hold da op, de tager godtnok ved!
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Derfor selvbyg

http://www.mittlapp.dk
- Frankmich
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 5580 Nørre Aaby
- Saltvand siden?: 2013
Et tusse er sku da billig for at slippe for bøvlet med vand. Og forsikring samt selvrisiko
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Kan du ikke bruge en almindeligt osmolator til 230 volt pumpe med flyder. Ha da set nogle stykker til salg herinde. Så vender du bare flyderen om, så den trækker relæet indtil den bliver påvirket af stigende vandstand. Det er mulig jeg overser noget. Men det burde virke..
- Frankmich
- Foxface
- Reactions:
- 11
Hvis du skal bruge tunze osmolator skal du stadig have et relæ på da den ikke kører 220v efter transformeren
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Køb en billig flyde osmolator fra sæatvandsbutikken og vend den om - hvis vandstanden så falder slår den fra - job done
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hvis du kigger på det link jeg smed op, så skal der netop ikke bruges noget ekstra. Det stik der er på, klarer det.Frankmich skrev:Hvis du skal bruge tunze osmolator skal du stadig have et relæ på da den ikke kører 220v efter transformeren
- Frankmich
- Foxface
- Reactions:
- 11
Carsten skrev:Hvis du kigger på det link jeg smed op, så skal der netop ikke bruges noget ekstra. Det stik der er på, klarer det.Frankmich skrev:Hvis du skal bruge tunze osmolator skal du stadig have et relæ på da den ikke kører 220v efter transformeren
Den er også fin den du linker til. Med det var ryom der snakkede om en almindelig osmolator
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
OK!Frankmich skrev:Carsten skrev:Hvis du kigger på det link jeg smed op, så skal der netop ikke bruges noget ekstra. Det stik der er på, klarer det.Frankmich skrev:Hvis du skal bruge tunze osmolator skal du stadig have et relæ på da den ikke kører 220v efter transformeren
Den er også fin den du linker til. Med det var ryom der snakkede om en almindelig osmolator
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Martin i sæatvandsbutikken har en flyder med relæ til 375 - så bliver det fandme ikke nemmere
Har den selv som osmolator
Du vender flyde kontakten om og smider din retur i stikket - job done!
Har den selv som osmolator
Du vender flyde kontakten om og smider din retur i stikket - job done!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- petersoe
- Klovnfisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8464 Galten
- Saltvand siden?: 2011
Jeg har som de fleste en Tunze osmolater med en vandføler og en vandstands alarm. Vandføleren er monteret i sumpen og vandstandsalarmen i hovedtanken, så den giver alarm, hvis vandstanden stiger for meget ved f. eks tilstoppet returrør. Den fingernemme kan lige skille styreboksen til Tunzes osmolator ad og lodde 2 små ledninger på alarmgiveren - den kører nemlig på 12v. Så er det nemt at købe en almindelig relæsokkel og et 12V relæ, og så kan man slukke (eller tænde) for 230V som f.eks. sin returpumpe over relæet. Koster under en hund.
Go' jul til alle
Peter
Go' jul til alle
Peter
Link til mit rev: viewtopic.php?f=92&t=52582