Det er rigtig Carsten er en af de meget få som rent faktisk gør meget for at finde ud af hvilke forhold dyrene skal gå under inden der kan handles. Men sådan er det desværre ikke særlig mange andre steder, derfor skal man som kunde selv være selvkritisk samt søge viden andre steder end hos forhandlerne.
Nu er det sådan at jeg har ekspederet både hos klovnfisken/DSC samt hos DecOcean og tro mig nogle kunder lyver med
akvarie-størrelse og andre facts omkring deres
akvarie udelukkende fordi de har forelsket sig i et eller andet som de bare må have med hjem. Jeg ved også at hverken de forhandlere som jeg anser som gode men også mindre gode ikke altid spørger ind til vandværdier og andet før de sælger, men her er det jeg mener at det er og skal være kunden af egen int. som giver den rigtige info førend der kan rådgives. Dette kan ikke og skal ikke være forhandlers ansvar når noget så går galt. Men det er jo trods alt så nemt efterfølgende at give forhandler skylden uden man som kunde selv tager ansvar for sin egen beslutning om at købe.
Men som jeg læser disse indlæg er vi jo i bund og grund enige omkring hvordan ting skal foregå, hvis vi da lige ser bort fra at en forhandler bør offentliggøres pga salg af en
muræne til et alt for lille
akvarie uden dog overhovedet at vide hvilken info forhandlere har fået inden handlen gennemføres, undskyld men der er vi bare ikke enige da ingen forhandler uanset hvad fortjener dette.